Huller og skimmelsvamp i gulv!?

Hej Alle


Der er huller og skimmelsvamp i terrassoen, hvor den møder fliserne. Hvordan repareres det? Skal man fjerne det fuge, der har skimmelsvamp, eller kan man godt reparerer ovenpå?


Der er også nogle huller imellem fliserne på væggen (hård fuge). Kunne man bruge det samme her?


På forhånd tak.


Hej Alle Der er huller og skimmelsvamp i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den jeg har linket til er mørkegrå, så den passer til terrazzoen, tænker jeg. Den er blank lige når den er lagt, men bliver hurtig mat.

Hvis du ikke har fuget før, så bruger du lige malertape på begge sider af fugen, og så fylder du ellers helt ud mellem top og bund.

Du kan så skrabe af med et medlemskort til Matas, som du først dypper i en skål med opvaskemiddel og vand.

Når det ser pænt ud, hiver du tapen af og lader det tørre en halv time.

Hvis der er behov glitter du færdig med vand og sæbe til fugen bliver blank. evt bare med en finger i sæbevand og lader den tørre færdig.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 25-03-2024 17:42:12

Den jeg har linket til er mørkegrå, så den passer til terrazzoen, tænker jeg. Den er blank lige når den er lagt, men bliver hurtig mat.

Hvis du ikke har fuget før, så bruger du lige malertape på begge sider af fugen, og så fylder du ellers helt ud mellem top og bund.

Du kan så skrabe af med et medlemskort til Matas, som du først dypper i en skål med opvaskemiddel og vand.

Når det ser pænt ud, hiver du tapen af og lader det tørre en halv time.

Hvis der er behov glitter du færdig med vand og sæbe til fugen bliver blank. evt bare med en finger i sæbevand og lader den tørre færdig.

Enig, men jeg kører normalt lige en finger langs kanten straks efter tape er taget af, for at udglatte den knap 0,5 mm kant der stammer fra tapens tykkelse.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også