Fjerne fundament

Hej alle

Er ved at fjerne gulv. Indtil nu har mine varmerør ligget over fundament (klaplag eller hvad det kaldes) men på vores ene toilet ligger det nu støbt ned i fundamentet. Min borehammer kan ikke komme igennem.
Kan jeg uden problem slå dette fundament op med en nedbrydningshammer og skal jeg være ops på noget ift sokkel eller andet - eller er det bare derudaf? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er ned imod jorden kaldes det helevterrændæk. Ordet klaplag er betegnelse for de første ca. 8 cm beton som udlægges med skovl og klappes. Oven over kommer man så med et pudslag. 
Er opbygning som jeg beskriver så bruger du bare den store hammer. Der vil uden yvivl ikke være forbindelse imellem fundament og så terrændæk. Det er støbt hver for sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
På den tid støbte man de fleste steder gulve efter at sokkel og vægge var bygget op. Nu laver man ofte hele gulvpladen og så derefter bygger vægge op.
Men med den alder ville jeg begynde lidt fra væggen og hugge op, Grave lidt ind under og så se om det ikke skiller fint ude ved væggen.
Du kn risikere at skillevægge i huset skal undermures. Altså at du kun skal grave 1 meter ud under væggen og å mure op under der eventuel med leca blokke Hvis det er tilfældet å vender du tilbage og får en mere detaljeret gennemgang af det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis