Montering af fordelerrør til

Hej. Vil det være OK og efter reglerne hvis et fordelerrør til pex monteres som vist på billedet. Dvs. en "svævende"  tilslutning foran anlægets fremløb og returløb? Ellers skal fordelerør fastskrues til væg og med en pex tilslutning imellem?

Jeg er taknemmelig hvos i forlsag til hvordan fordelerrør kan opsættes med tilslutninger.

Pft.     

Venlig hilsen



Mads
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fordelerrørene, som også kaldes en manifold, skal gøres fast til væggen. Det er en montagegenstand ligesom som stikkontakten til din vaskemaskine.
Dit billede viser noget, der ligner en installation til noget varme. Hører de to installationer sammen?

fase
Universal skrev den 20-03-2024 14:11:40

Ok tak for svar. Manifolden skal tilsluttes fjernvarmeanlægget ja, således at pex rør kan fordeles ud til radiatorer i huset. Det samme vil blive gjort med brugsvandet.

 Nederst på billedet er vist noget med en termostatventil. Hører det til varmeinstallationen, og er den øverste manifold til retur fra varmeinstallationen? 


fase
Termostatventilen hører umiddelbart til gulvvarmen i stuen. 3 kredse. Den øverste manifold er returløbet. Jeg satte bare manifolden på retur for at illustrere. Den skal jo placeres med fremløb.

Venlig hilsen



Mads
Nu har jeg midlertidigt proppet den fjernvarme der tidligere gik med gamle 1 1/2 tomme rør til radiatorer på første sal..

Venlig hilsen



Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis