Genbruge gamle mursten

Hej LDS'ere
I et af mine projekter skal vi i gang med at nedrive en eksisterende bygningsmasse. Bygningerne består dels af et "nyere" (kender ikke alderen, men måske omkring 20 år) gulstenslade og et 200 år gammelt bindingsværkshus. Vi skulle modtage miljøscreening idag. 
Vi har fået tegnet et nyt bindingsværkshus til grunden og vil af hensyn til både økonomi og klima gerne genbruge de gamle mursten. Det nye hus skal filtses og kalkes. Murstene i bindingsværkshuset er røde. Spørgsmålet er om vi kan blande de gule og røde mursten (de er ca. samme størrelse som jeg lige vurderer det) eller vil man kunne se det igennem filtsningen? 
Inden vi inddrager vores murer vil jeg lige være klædt på til snakken med ham (:
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Muren vil måske tage ekstra for at genbruge de gamle mursten, da der er mere arbejde med det. Hvis der skal være økonomi i det, skal du selv rense og sortere de gamle sten. Hvis du vil have nogen til at rense dem for dig, skal du nok regne med dobbelt pris af nye.
Hej Min GodeVen
Vi renser selv stenene. Vi er OBS på at dette er noget der kommer til at tage tid, men vi har hele sommeren til det. Den gule murstenslade er muligvis opmuret med cementmørtel mens bindingsværket helt sikkert er opmuret med kalk. 
Bh
Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis