Emhætte blæser luften væk?

Kære LDSer

Jeg har en emhætte som jeg fik monteret sidste år som jeg simpelthen ikke kan gennemskue. Hvis feks der steges bøffer så stiger madosen op til emhætten, vel og mærke mens emhætten er slukket. Så snart emhætte tændes så blæser den madosen væk og dermed ud i rummet. Hvis jeg sætter et A4-papir op til emhætte så klistrer papiret sig fast med det samme. Med andre ord, emhætte suger men blæser luften væk.

Jeg har både forsøgt at slukke for vores genvex, åbne vinduer og kombinationer med disse?

Hvad kan være galt, kan slet ikke gennemskue det?

På forhånd mange tak!
Kære LDSer Jeg har en emhætte som jeg fik... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er muligt kan du jo prøve at demontere aftræksrøret fra emhætten. Så vil du kunne konkludere om det er hætten, eller noget længere væk, der er problemet.
Det kaldes i fejlsøgning for “halveringsprincippet”😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kolding75 skrev den 20-03-2024 10:57:15

Hvis jeres almindelige madlavning kan udløse en røgalarm, så tvivler jeg på, at i nogensinde finder en emhætte, der kan følge med. Prøv med en industriel udsugning i stedet for..    

Haha lidt smør på panden er nok til at udløse den, hvis den blæser direkte mod røgalarmen, ved godt jeg kan flytte røgalarmen, men syntes bestemt ikke vi overdriver eller gør noget anderledes end andre normale familier i et køkken.

Hvis aftræksrøret er tilstoppet eller diameter er for lille et eller andet sted, og man blæser kraftigere end det kan når at komme ud, så tror jeg det kan finde på at blæse tilbage igen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis