Strukturtapet - hvordan?

Efter at jeg har fået fjernet et par elradiatorer, er der dukket nogen kedelige buler op bagved i tapetet.

Så vidt jeg kan læse mig til, kaldes denne type tapet for strukturtapet. Kan jeg nøjes med at skære det stykke tapet af, som buler ud, slibe området plant, og så klistre en lap strukturtapet oven på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville skære et kryds, og så trække tapet lidt ud. Fjerne eventuelle støvrester og så lime det på plads igen. Det bliver aldrig pænere med en lap som ikke passer i samme struktur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har netop læst om sandmaling, som ser ud til, at give den overflade, jeg er ude efter. Måske det egner sig bedre til reparation af tapetet, end en lap gør?
Du kan ikke reparere med noget helt andet uden at det så bliver en meget synlig reparation

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ved ikke om det virker på dit tapet, men jeg har "lappet" savsmulds tapet med følgende opskrift:

Slib området der skal lappes så det er glat, gerne lidt ud i det tapet der "sidder fast". Så limer du en lap på der er for stor, og sørg for at der ikke kommer lim på hele kanten af lappen.
Når limen er tør kan du rive lappens kanter rene, gerne skævt, så der ikke er rette linjer, og eventuelt kør en finger over med lidt lim på for at blende kanten endnu mere.
Igen skal det tørre, inden du maler, og det er nu svært at se hvor lappen starter og slutter.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der skal under alle omstændigheder god håndværksmæssig snilde og omhu til at få et resultat, der ser bedre ud end det nuværende.

Opskæring og lap giver stor risiko for at overgange bliver synlige. Specialmaling giver stor risiko for at man kan se variationer i overfladen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også