Gipsplade og fugemasse

hej
Jeg skal sætte noget gipsloft op. det er 5 lange "strimler" - ca 350 m lang og bredder af 15 - 40 cm fordi de hele tiden skal støde op til noget eksisterende (væg, noget metal). Så det bliver noget af et puslespil, med fuger langs kanten. 

Men da længden er større end 240 bliver der også nogle korte samlinger med gips mod gips. 5 styk pr lag i alt ca 1 m. Så vidt jeg kan se, skal gips mod gips have fugemasse og en armeringspapirstrimmel, ideelt set grov masse i det inderste lag og fint i det yderste. Men jeg skal jo næsten ikke bruge noget fugemasse og det er lidt vildt at købe 10-12 liter af hver. 

Så hvad gør jer?

Kan jeg købe i små mængder, bruge fugemasse (MS eller akryl tænker jeg) eller noget helt tredje ... 

ideer modtages med tak :-) 

vh Jørn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En spand med medium sandspartel til 100kr.
Alternativt må du købe en pakke polifilla pulver og røre op til 25kr, men det er væsentligt mere besværligt at arbejde med og slibe i.

Selvbygger med stort S. 
Medium spartelmasse på fladerne og ved skruehuller. Fugemasse langs kanten.

Spartelmasse kan fås i 3L spande, men det kan sjældent betale sig at købe små mængder. Der går også noget til, når du skal spartle over armeringen ved kort-kanterne.
10l spande er ret billige og med armene over hovedet handler det imo mere ​om convinience end besparelse. I hvert ​fald hvis det virkeligt er 350 m loft 🤣 det manglende c ​gav nogle sjove indre ​billeder ☺️
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også