Pletter på terrasse

Sådan ser min terrasse ud efter 2 år og det er blevet grimmere i pr end sidste år - hved ikke hvad pletterne kommer fra - det er en hårdttræs terrasse som ikke har fået olie da vi ønsker en sølvfarve overflade

Nogen der ved om det kan fjernes - har hørt oxalsyre  men ved det ikke - den er renset med en terrassevasker hvilket ikke tog det
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har to bud men er ikke sikker:
1: Det er hvepse, der gnaver det øverste lag af brædderne og bruger det til at bygge deres bo af. Jeg har nogle teaktræsstole på min terrasse, der har et mønster der minder lidt om dit, og det kommer fra hvepse. Prøv at lægge mærke til om der kommer hvepse til sommer som sidder og gnaver på brædderne.
2: Der står et træ ved siden af din terrasse, f.eks. et lindetræ, der afgiver noget saft som lander på brædderne og trænger ind i træet og giver det mønster du ser. Oplever du nogensinde at terrassen virker fedtet?
Tak for dit forslag - vi har dog ikke nogen hvepse ej heller træer der afgivet noget og nej terrassen er heller ikke fedtet - virker mere som olie i træet der trænger igennem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også