Åben bruseniche eller ej?

Hejsa

Badet i min lejlighed er lavet, som kan ses på de vedhæftede billeder.

Jeg har svært ved at gennemskue, om det er designet til at det skal være en åben bruseniche, eller om det er tiltænkt, at der skal sættes dør eller bruseforhæng for. Jeg er lidt på udkig efter noget inspiration til hvad man typisk vil gøre her og hvordan nyere byg er tiltænkt.

I og med åbningen er som den er, tænker jeg en dør ville skulle gå skråt hen over, og det bliver vel aldrig en køn løsning? Med et forhæng vil man vel kunne vel skrue en stang op i loftet eller en i væggen som hæfter fast på brusevæggen, og så lade det bue rundt i hjørnet. Jeg ved dog ikke om det er hensigtsmæssigt eller kønt.

Jeg er lidt træt af det strinter med vand. Jeg har prøvet med et håndklæde på gulvet, hvilket heller ikke er optimalt (meget ekstra vask og det bliver meget vådt).

Hvad tænker I, der er tiltænkt med designet og hvad havde I gjort?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne lave en tofløjet dør hvor den ene sidder fast på den hvide væg og den anden for enden af glasvæggen, og så mødes de to døre i det hjørne, der nu er åbent.
Det første jeg ville gøre er at flytte selve brusestangen / brusehovedet . Den skal rykkes så langt hen imod glasvæggen som muligt så den sprøjter ind imod bagvæggen, altså det som ikke rammer kroppen. Det vil reducere vandsprøjt. 
Et bruseforhæng vil ikke være godt. Jeg har den erfaring at de altid flyver ind omkring kroppen. Enten er det bagdelen som tiltrækker eller også er det bruse stråler men de almindelig plastforhæng ender altid imod kroppen.
Skal du have en dør i så skal denne være inden for det hak der er i gulvet. Ellers vil vandet løbe ned ad glasset og videre ud på gulvet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når du engang får afkaltet gulvet ville jeg vælge en gulv-svaber løsning, tager 10 sek.
Tak for svarene. Vil I tro brusenichen er designet/lavet til anvendelse uden noget andet (udover måske at lægge et håndklæde foran?), eller bygger man dem baseret på der skal installeres yderligere?

perhans skrev den 17-03-2024 19:20:44

Du kunne lave en tofløjet dør hvor den ene sidder fast på den hvide væg og den anden for enden af glasvæggen, og så mødes de to døre i det hjørne, der nu er åbent.

Ved du om det er noget der umiddelbart kan tilkøbes? Det lyder som et større arbejde umiddelbart, men det er sagt med absolut nul erfaring 

ev elmand skrev den 17-03-2024 22:58:40

Det første jeg ville gøre er at flytte selve brusestangen / brusehovedet . Den skal rykkes så langt hen imod glasvæggen som muligt så den sprøjter ind imod bagvæggen, altså det som ikke rammer kroppen. Det vil reducere vandsprøjt.
Et bruseforhæng vil ikke være godt. Jeg har den erfaring at de altid flyver ind omkring kroppen. Enten er det bagdelen som tiltrækker eller også er det bruse stråler men de almindelig plastforhæng ender altid imod kroppen.
Skal du have en dør i så skal denne være inden for det hak der er i gulvet. Ellers vil vandet løbe ned ad glasset og videre ud på gulvet. 

God idé med at flytte bruseren. Desværre bor jeg til leje, hvorfor dette ikke er tilladt :/

Du har nok ret i det med badeforhænget – så det er det jo heller ikke nogen god idé...

larsen56 skrev den 17-03-2024 23:05:07

Når du engang får afkaltet gulvet ville jeg vælge en gulv-svaber løsning, tager 10 sek.
Haha, det er på min to-do. Jeg bruger allerede denne løsning, men vandet strinter over det hele på alle mulige ting, hvilket jeg er træt af.

Min løsning er at sprøjte minus kalk på efter bad, få barberet bollerne, derefter skylle gulvet af med rent vand.
Ved behov vaskes gulv, efterhånden bliver problemet mindre.
For at flytte brusestang drejer det sig kun om 2 huller med 6 mm rawl plugs De kan placeres i fuger, så det er ikke en storoperation selvom det er lejlighed. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis