Benzin plæneklipper -Anbefaling?

Hej

Vores gamle plæneklipper er rustet fra hinanden og vi skal have købt en ny. Vi gerne holde os omkring 2-3000 kr . Vi har 500 m2 plæne og vil derfor ikke have med opsamler. Hvilket mærke skal vi gå efter?

Mvh 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I den prisklasse vil jeg anbefale en Texas, det er en god maskine til prisen, og reservedele kan man bestille på Texas hjemmeside,
Denne her er på tilbud lige nu..(har ikke kikket om den kan findes billigere)   men her til kr.  2495. LINK
Dog med opsamler, men den kan du jo bare undlade at bruge...


Vi prøver igen, i morgen --
Den bedste plæneklipper er efter min mening en Klippo, den har skjold af aluminium der ikke tæres, og den har solide hjul med kuglelejer der bare holder. Prisen starter ved ca.5000 men den holder meget længere end de billige der ruster op på 5-6 år. Hvis prisen er afgørende ville jeg se efter en lettere brugt på DBA.
Et stålskjold kan holde i mange år. Det kræver dog at det bliver vasket helt rent efter hver klipning. Det tager vel 3-5 minutter.

Søren O

Nu blev der ikke spurgt efter den bedste plæneklipper, der synes jeg Honda ligger i front, skjold af komposit, som er helt utrolig stærkt.og så har den variabel trinløs fremdrifts hastighed (0- 5,75 km/t, som er en rigtig god ting, er græsset blevet lige langt nok, kan man tilpasse hastigheden, så man ikke kvæler maskinen LINK

(På mit tidligere arbejde havde vi både Honda og Klippo)

Vi prøver igen, i morgen --
I den prisklasse er der nok lige så meninger om hvad der er godt, som der er maskiner.

Selv har jeg en Stiga med aluminiums skjold og Honda motor. Den er 20 år gammel og kører rigtigt godt. Den har fået skiftet håndtag og de trækkende hjul er blevet glatte og bør skiftes. Jeg er overbevist om at den holde mange år endnu.

For et par år siden skulle jeg bruge en klipper mere. En ny tilsvarede Stiga med Honda kostede omkring 8000 kr. Det var for meget. Så jeg købe en billig Stiga til under 3000 kr. (Jeg kan godt lide forhjulstrækket). Der er ekstrem stor kvalitetsforskel. Den billige er med kinesermotor, som de fleste i den prisklasse. Den har ikke de samme kræfter på trods af, at de næsten har samme hk-angivelse. Grebene er ikke så rare at betjene, som på den gamle. Men den klipper græsset.

De er begge lavet til køre uden opsamling (bio-clip). Nogle af de modeller, der kan samle op, har en tendens til at aflevere det afslående græs i striber, hvis man kører uden opsamling. Så min anbefaling er at købe en der ikke har mulighed for opsamling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis