Spørgsmål vedr. maling - Tøj mm. smitter af på væg

Hejsa

Min kæreste og jeg er lige flyttet ind i ny lejlighed her for 1,5 måned siden (lejelejlighed). Alle vægge + lofte var nymalet ved indflytning, men vi har bemærket, at væggene er meget sarte. Som det ses på billederne, så skal der ikke til før, at farver eller andet smitter af på væggene. Dette kan dog fjernes med en våd klud. Vi undrer os blot, over hvorfor, at man feks. ikke kan sidde opad væggen, før man kan se det, og det derefter skal over med en klud

Jeg takker for hjælpen på forhånd.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det nye tøjstykker, så vask dem først.
Ellers har leg aldrig hørt om lignende.

Det der kan betyde noget, er om væggen er malet på finpuds eller filt. Desuden spiller glansgrad også ind.
De fleste malere vil helst bruge en helmat ex. glans 5-7, som godt kan være vaskbar. Køkken og badvægge der har gl. 10 eller mere, er som regel mindre sarte.  

Bent Andersen skrev den 16-03-2024 23:42:36

Hvis det nye tøjstykker, så vask dem først.
Ellers har leg aldrig hørt om lignende.

Vi snakker alt slags tøj, om det er vasket eller ikke. :)

cdp skrev den 16-03-2024 23:43:13

Det der kan betyde noget, er om væggen er malet på finpuds eller filt. Desuden spiller glansgrad også ind.
De fleste malere vil helst bruge en helmat ex. glans 5-7, som godt kan være vaskbar. Køkken og badvægge der har gl. 10 eller mere, er som regel mindre sarte.  

Uden jeg har den store erfaring, så er væggen malet på finpuds. Ja okay, det er bare mere, hvad vi egentlig bør/kan sige til udlejer, og om der egentlig er det store at gøre. Synes det er synd, at man skal være utrolig forpasselig med det, og så være over det med en klud konstant pga. mærker af farver fra ting :)

Jeg undrer mig over, at tøjet smitter af på væggen, for så må farven komme fra tøjet. Menes der at væggen smitter af på tøjet? Det ville vel være mere rigtigt eller hvordan?

fase
Annonce
Det er sikkert en maling af for dårlig kvalitet der er brugt, selv en kvalitetsmaling i glans 2 ville ikke gøre det du viser.
Men normalt bruger man glans 5-7 i opholdsrum..

Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 17-03-2024 09:20:26

Jeg undrer mig over, at tøjet smitter af på væggen, for så må farven komme fra tøjet. Menes der at væggen smitter af på tøjet? Det ville vel være mere rigtigt eller hvordan?

Det menes, at de streger og mærker mm, kommer på væggen, som du ser på billeder, hvis du støder i mod væggen. Vi holdte fødselsdag i går, hvor en sad med ryggen opad væggen. Der var efterfølgende en større ''plet'', hvor man kunne se, at det var lidt ''farvet'' ift. resten af væggen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også