Sokkel

Hej alle, jeg har fået lavet facadeisolering på mit hus og i den forbindelse blev der lagt en ny sokkel i beton udenpå den gamle for at udjævne. Siden da har jeg været uheldig med håndværkerne som afbrød arbejdet og det skal nu gøres færdigt. Lecasoklen vil på sigt blive halvt dækket af terræn. Den står pt pudset i Weber 280 og net hele vejen, hvilket jeg siden har googlet mig til ikke er den rigtigt fremgangsmåde... Men er der noget jeg kan gøre herfra, som ikke involverer at skulle banke det hele ned - i form af maling eller en behandling af en art?

Alle råd modtages med kyshånd. God weekend. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der bør ikke være nogen problemer i at bruge 280 som sokkelpuds. Hvorfor mener du det ikke er godt nok?

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 16-03-2024 15:56:34

Der bør ikke være nogen problemer i at bruge 280 som sokkelpuds. Hvorfor mener du det ikke er godt nok?

En murer fortalte mig at man ikke bruger netpuds eller 280 under terræn - men jeg kan ikke blive klog på det. Jeg synes det er en jungle. Jeg håber at der findes en behandling af en art der ikke kræver at jeg skal slibe det hele af da ret omfattende. 

Nej, det vil man normalt heller ikke gøre. Men weber skriver selv i deres produktbeskrivelse det er beregnet til pudsning af sokler, så der bør ikke være nogen problemer i det.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også