Stikkontakt med to knapper – byt om på hvad de tænder

Hejsa

Jeg har en stikkontakt som kan ses på billedet. Hver knap tænder en lampe. Jeg vil gerne have byttet rundt, så knapperne tænder den lampe, den anden knap tænder.

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogen guide til det. Men jeg kan se ud fra en guide til at skifte ramme og tangent, at der sidder et modul inde bag. Vil det bare være at skifte ledningerne, så dem der sidder i højre side sættes i venstre side og omvendt?

Måske der er nogle der kender en guide til det? :-)


Hejsa Jeg har en stikkontakt som kan ses på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eller også tænder de kun på den brune af de 2 ledninger og den grå er så blændet af oppe i lampested. Men det kan jo være lidt lige eget for dig bare det virker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg oplever desværre store problemer med at hive ledningerne ud.
Når jeg skal hive kablerne ud, skal jeg trykke den sorte pil ind eller hive den ud? Og skal der bruges meget kraft?
Og hvad gør jeg, når jeg skal stikke kablerne i igen, skal der så gøres noget? Skal de presse hårdt ned eller ​skal ​der presses noget ind?


Du skal trykke de sorte knapper helt  i bund, samtidig med at du hiver let i ledningen. Det kan være en hjælp at vride ledninger lidt frem og tilbage samtidig. 
Når du har ledninger på plads igen hiver du let i dem. Sidder de fast så er det ok. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 31-03-2024 23:22:40

Du skal trykke de sorte knapper helt  i bund, samtidig med at du hiver let i ledningen. Det kan være en hjælp at vride ledninger lidt frem og tilbage samtidig.
Når du har ledninger på plads igen hiver du let i dem. Sidder de fast så er det ok.

Du skriver de sorte knapper? Dem i midten eller den med pilen?

Når jeg sætter ledningerne fast igen, skal der så trykkes noget ind eller andet eller skal de bare presses ned? 

Det er jo den knap som sidder ud for ledningen du vil tage af. Jeg ser ikke ledninger så det må du selv kigge efter. 
Der kan trykkes på knappen også når ledningen monteres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis