Nemmere måde at fjerne fliser?

Måske kan jeg redde den inderste gipsplade, men er der en nemmere måde end hammer og mejsel til at fjerne fliserne? Det tager en halv time pr flise fordi mejslen bare synker ind i gipsen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Giv flisen en af hammeren, så den revner. Derefter kan du bruge stemmejernet til at fjerne stumperne. vend stemmejernet så den skrå side af skæret vender ind mod gipsen. Du undgår nok ikke at skulle skifte det ene lag gips.

fase
risikerer jeg ikke at smadre begge lag gips hvis jeg bare hamrer løs på fliserne?
... og det ser da vist ikke ud til at være vådrumsgips? så skulle pladerne være blå, eller er det nyt at de er blå? Fliserne har jo nok siddet der i +25-30 år
peteres skrev den 14-03-2024 21:10:35

risikerer jeg ikke at smadre begge lag gips hvis jeg bare hamrer løs på fliserne?

Det kommer an på, hvor hårdt du slår.

fase
Jeg har også en borehammer, så måske hvis jeg angriber fugerne sådan lidt skråt ind fra siden
Annonce
Det finder du ud af ved at prøve det. Det giver erfaring om ikke andet så om, hvordan det ikke skal gøres.

fase
Er du nødt til at pille fliser ned man kan også lime fliser ovenpå fliser med speciallim

jacovit skrev den 15-03-2024 13:04:21

Er du nødt til at pille fliser ned man kan også lime fliser ovenpå fliser med speciallim

Tjah... det startede med et utæt gulv, så blev det til at vi lægger vinyl for at slippe for at vådrumssikre, og det bliver ikke godt med vinyl oven på potentielt løse fliser, så ja... det ene tager det andet

borhammer med mejsel, fjerne fugerne, og så kommer hele flisen og gipspladestykket med af nemt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også