Gulvet

Kære alle,

Vi har et hus, der blev bygget af Lasselarsen i 2021, næsten helt nyt. Desværre oplever vi et problem med vores gulv, som bevæger sig meget, hvilket jeg aldrig har set før. Gulvet begynder at hoppe op og ned, når emhætten er tændt. Vi havde for nylig besøg af to VVS-mænd, som skiftede noget ved emhætten, så luften kan komme ind i huset, når emhætten er tændt. Desværre er problemet ikke blevet løst. Lasse Larsens byggeleder mener, at huset er tæt, og at der ikke kan gøres noget ved det, da det skyldes vakuum. Jeg synes, det er meget mærkeligt og har svært ved at tro på det. Jeg har set på mange nybyggede huse, som ikke er mindre tætte end vores, men de har ikke samme problem. Flere personer har set vores hus og alle siger, at de aldrig har set noget lignende.

Lasse Larsens byggeleder bruger argumentet, at hans eget hus har det samme problem, og at vinduet/døren skal stå på klemme, når man laver mad. Når døren står på klemme, besværes gulvet ikke længere, men jeg synes ikke, det er acceptabelt for et helt nyt hus.

Har nogen erfaring med dette problem? 
Hvad skal man gøre? 
Skal man klage over det? 

Alle gode råd er velkomne.

På forhånd tak for hjælpen.
Mano

Mano
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ​lyder ikke som noget man bare skal acceptere. Moderne lufttætte huse giver problemer som ikke findes i gamle, men gulvet skal ikke bevæge sig. Lyder som en dårlig gulvkonstruktion.

Hvordan er gulvet lavet? Der må være noget beskrivelse af det, i forbindelse med byggesagen.

Den er faktisk lavet godt, dem der har aflever laminatgulvet har kikket på den, de kunne heller ikke se noget problem med bælgningen. Lasse Larsen har selv kikke på det, hvor der ikke er noget, men når vi tænder emhætten så begynder. 
Jeg har videoer, men jeg kan ikke vedhæfte, det kræver URL link. Ellers vil jeg gerne sende en videu, så kan du og andre se præcis hvad jeg taler om. 
Tak fordi du giver tid og læse det og svarer. 

Mano
Du kan lægge en video på youtube og lægge et link ind her. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Monterede de bare en passiv ventil i væggen, eller noget i stil med Thermex prolink?
For at gulvet kan bevæge sig skal der kunne komme luft udefra og ind under gulvet.

Emhætten vil skabe undertryk i et moderne tryktæt hus. Jeg har hørt om problemer med at åbne udadgående yderdøre, når emhætten kører. Man kobler så emhætten sammen med husets ventilationssystem, så det stopper udsugning, når emhætten kører. Men det vil ofte kun løse problemet delvist.

Luften vil finde sin vej ind, rundt om døre, gennem stikkontaker, eller hvor nu tætningen er svagest. Men det lyder forket at luften kan komme inde under gulvet.

Jeg prøvede den i går, at der er monteret Thermex prolink i emhætten. Det har hjulpet lidt. Når emhætten kører på op til 2, så hopper ikke op og ned, men den er på det sidste altså 3, så er meget lidt, ikke som før. Hvis vi åbner en vindue eller døren på klemme, hoppe den ikke op. 

Mano
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis