Hvornår på året er det nemmest at grave med håndkraft?

Jeg skal have gravet ud til 20M2 fliser, og ryggen er ikke tiptop. Haster ikke. 
Jeg ved man ikke skal grave når jorden er bundfrossen, men hvornår er det ellers nemmest? Forår, sommer, efterår? Lige efter regn? Det er et sted biler kører, og jorden er næsten (i dag) umulig at stikke i, ej heller med en møggreb...

Tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kommer det jo også an på jordtypen, her hos mig er jorden meget leret, så nemmest nu hvor jorden er våd, så må man leve med det klistrede ler.

Jeg har før hvis jeg skulle grave om sommeren, lejet en havefræser, og gennem fræset området..

Ellers hør en lokal entreprenør, om han ikke lige kan komme forbi og grave det op, det koster normalt ikke så meget, hvis man må lave det ved lejlighed.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du ikke engang kan få en greb i, så ​tænker jeg ​du nok ikke har en let sandjor :)

Nu er et fint tidspunkt, har lige gravet (ler)jord væk fra 32kvm ned i 40 cm dybde. havde jeg gjort det til sommer hvor det var tørret så er det hårdt som beton, nu kan man let "skære det i skiver" med spaden.

Det store bøvl er at komme af med det hvis det skal væk fra matriklen :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis