Rensning af egetræfiner

Jeg har en skænk der er lavet af egetræsfiner, som er blevet noget mørk af snavs og røg. Hvordan kan den renses så den bliver lys og pæn ?
Jeg har hørt at den kan vaskes af i salmiakspiritus og evt. pudses med fint sandpapir - er der nogen der har erfaring med det ?

mvh

Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis dit egetræsfiner ikke er behandlet, kan du prøve at vaske med en 5% opløsning af brintoverilte, det gør fineren lysere, hvis du bruger 3db salmiakspiritus bliver fineren mørk. når du har afrenset skal du slibe med korn 340 el højere.

venlig hilsen

Steen
Hej
Det er ikke fordi jeg vil kritisere dig STH, men jeg vil overveje det med at vaske til kun at gøre det med en fugtig klud, da man ellers risikere at
hvis det bliver for våd og at fineren så vil løsne sig.

Der findes også trærens fra f.eks Trip Trap eller lignende trærens, til at tage alt fedt snavs røg m.m. , men træet bliver ikke lys af det. Det vil brintoverilten gøre som STH skriver.

Jeg gad nok vide om aftørring med en fugtig klud, (måske nogle gange), med opvaskemiddel ikke er nok, (hvis vi skal over i rabattten hjørnet). :?: :idea:

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Du kan få et rigtigt godt produkt som hedder møbelrengøring, fra Herdin, et fransk mærke, som er udviklet til netop sådan et problem du har der.
Prøv og ringe til Skovgaard & Frydensberg på 36753222, og få anvist nærmeste forhandler, på dette produkt, du vil ikke fortryde.
Det bliver primært brugt af møbelsnedkere og antikvitetshandlere.

Colormann
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis