Råd til reparation af gulvplanke

Hej LDS!

Vi har lige flyttet ind til vores dejlig lejlighed sidste februar og vi er rigtig glade for det bortset fra problemer med vores gulv. Sælgere har ombygget køkkenareal og derfor var det nødvendigt at tag nogle gulvplanke op. Deres tømrer har lagt dem tilbage igen og monteret dem med skrue som du kan se på billeder. Ca. 4-5 måneder efter vi overtog ejendom to gulvbrædder gik i stykker, da man trådte på enden af dem ved et uheld.

Vi har haft 4 tømrer herude men alle har annulleret for at udføre jobbet pga. mangel på tid. Nu står vi i en position at vi har ødelagte gulvplanke og det bliver kun værre, hvis du kommer til at træde på dem igen.

Jeg besluttede mig at forsøge at reparere selv og baseret på min research, er det ikke en stor opgave især fordi jeg skulle kunne fjerne skruerne og lægge et støtte under, hvor der er ikke noget (fordi de skar "puslespilsbrikken" af brættet for at tage den op).

Hvad er jeres råd til mig? Er jeg helt ude eller er det en overkommelig opgave?

Tak på forhånd!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 

Ja det burde være let nok, når brættet har været ​oppe før..
Ved du hvad der er under, om det er et gammelt trægulv eller lignende..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret!

Faktisk tror jeg at det er bare strøerne derned.
Aaronsz skrev den 12-03-2024 11:51:00

Tak for svaret!

Faktisk tror jeg at det er bare strøerne derned.

Hvis de ligger på strøer, skal du nok have en stump træ skruet fast på siden af strøen så den bliver "bredere" , hvis ikke hele samlingen er understøttet af strøen.

Men hvad hvis strøerne er for langt fra hvor plankene skal bruge støtte?

​For eksempel kan du se på den fjerde billede at hvor skruerne er er hvor jeg tror strøerne skulle være og det er ca. 12cm væk fra hvor ​problemet er.
Aaronsz skrev den 12-03-2024 12:12:07

Men hvad hvis strøerne er for langt fra hvor plankene skal bruge støtte?

For eksempel kan du se på den fjerde billede at hvor skruerne er er hvor jeg tror strøerne skulle være og det er ca. 12cm væk fra hvor problemet er.

Hvis du kan komme til den anden strø, kan du skrue et stykke træ mellem de to strøer, hvis du bruger to vinkelbeslag i hver ende, kan det sagtens holde.

Som her den gule du sætter ind.-.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis