Gulv konstruktion og væg. Dampspærrer? Træhus bygget på gulvet.

Jeg håber I kan hjælpe med råd 😊🙏🏼
Jeg har lige overtaget et kolonihavehus, hvor der var vandskade pga stormen og forsikringen har hevet gulvet af. Der er nu 2 problemer som jeg skal have løst inden der kommer gulv på.

1) Det viser sig at væggene er bygget på gulvet, og der hvor brædderne er fjernet er der hul direkte ud til bagsiden af facaden. Dvs der blæser en vind ind.  Der er dampspærre, men den stopper lige over de tidligere gulvbrædder lå. Dvs dampspærren stopper lige over hullet.
Jeg tænker om man indefra kan putte en fugestopspærre slange ind bagerst i hullet, helt ud til facadepladerne, så isolering rockuld, og så forlænge dampspærren?  
Kan dampspærren evt forlænges under gulvet? Kan fugestopspærren tåle vand?
Kan jeg hive et par facadebræddre af og putte vindpap bag?  Huset er kun hævet ca 10-15 cm over terræn.

2) Gulvet er lavet med enkelte brædder mellem spær og en dug (måske vindpap?) der lægger på disse brædre. Desværre er dugen for lille og er faldet ned nogle steder. Der ligger rockuld over dugen.
Kan man lave dette om til en fibercementplade oven på brædderne, dernæst vindpap med oplæg op af spær, så rockuld. Dernæst dampspærre og tilsidst træfiber isoleringsplader under gulvet?
Jeg tror at afstanden mellem spær er for stor til at fibercement pladen kan lægge der alene uden at bøje, derfor tænker jeg at lægge dem oven på nuværende brædder.

Forsikringstømren nævnte at man ikke skulle lægge dampspærre i gulvet.   Hvorfor må der ikke det?
Jeg tænker det kunne være smart at forbinde dampspærren fra vægen med gulvet, så træk blev lukket af fra ​hul mellem væg og gulv.

Huset er pt ikke varmet om vinteren, men det tænker jeg det skal fremover. Det er bygget sammen med et gammelt træhus der er meget utæt, så der er god ventilation. Inkl en ventilations kanal. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsningen på vægen er det vigtigste for mug at få indput på 🙏🏼😊

Jeg tænkte denne løsning/ tegning på gulv. Men afstanden er nok for stor til at eternitten kan holde til det ? I må gerne komme med forslag 🙏🏼👍😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis