Termomotor permanent lukket

Den ene af mine fire termomotorer er permanent lukket, til trods for at den sidder i samme varmezone, som en anden motor der åbner og lukker fint. 

På det vedhæftede billede er det motoren længst til højre det drejer sig om. Det ses også her at naboen, som er koblet til samme zone, er åben mens den selv er lukket. Jeg ved meget lidt om gulvvarme, men jeg gætter på at de to i samme zone altid bør være i samme åbningstilstand.

Mine bedste bud er at den enten er gal med strømtilførslen til motoren, eller at motoren simpelthen er gået i stykker. Men er der en måde jeg selv kan fejlsøge det på, uden at jeg skal tilkalde en dyr VVS'er? På et tidspunkt mens jeg fiflede med det, var den kortvarigt åben, så den er ikke totalt død.

På forhånd tak for gode råd.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En simpel fejlfinding metode kunne være at bytte rundt på de 2 ledninger, åbner den mistænkte aktuator stadig ikke , så er den defekt og skal skiftes,
Tak for tippet! Jeg har nu koblet den højre motor til i et andet udtag, og den reagerer stadig ikke. Så man må vel antage at den er i udu. 

Køber man så bare en ny, og kobler den i, og vupti så kører det, eller er det mere til det? Skal man indstille noget?

Har fundet en ny her, som svarer til data, men nok er en nyere model: https://easyvvs.dk/traadloest-24v-671/neotherm-termomotor-24v-uden-adapter-p3132
Ja, du køber bare en ny.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis