Kan man udskifte en væghængt radiator (med rør i væggen) med en lav fritstående radiator?

Hej med Jer

 

Vi skal i gang med en større renovering af vores parcelhus fra 1994. Vi starter med at udskifte vinduer og døre, og jeg drømmer om at udskifte vinduerne i alle værelser med gulv til loft vinduer for at få noget mere af det fantastiske lys ind . Vi har besluttet ikke at lægge gulvvarme i huset, men i stedet beholde radiatorerne, som er placeret under vinduerne. Rørene til radiatorerne løber inde i væggen.

 

Jeg har følgende spørgsmål:

  1. Er det muligt at flytte rørene (anboringerne) fra væggen ned i gulvet, således vi kan placere en lav fritstående radiator foran det nye vindue? (Vi planlægger at udskifte de eksisterende laminatgulve til vinylkork, så pyt med at gulvene tager skade)
  2. Hvis ja, hvilket arbejde kræver det? (Fagfolk, arbejdstid)
  3. Er det samme manøvre vi skal igennem, når installationerne til håndvask og opvaskemaskine i køkkenet skal flyttes, fordi vi ønsker at udskifte vinduet over nuværende køkkenbord med en dobbelt terrassedør og i stedet installere en køkkenø i midten af rummet?

 

På forhånd tusind tak for hjælpen  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Kunne godt tænke mig at se et billede fra jeres teknikrum. Hvis rørene er “rør i rør” vil de kunne flyttes. Hvis i har eget fyr eller indirekte fjernvarme må i principielt godt selv flytte radiatorer og rør. Brugsvandsinstallation og direkte fjernvarme er autorisationskrævende.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis