Varmgenvinding i eksisterende træk

Vi har et hus der er over 100 år gammel. I kælderen er der relative store Træk/udluftningskanal målende 20x23 cm. Det er desværre ikke nok, vi skal derfor have installeret varmgenvindings ventilation. Montøren vil/kan ikke bruge det eksisterende hul, men kan kun tilbyde at bore et nyt. Jeg vil derfor selv installere en Duka One Pro 50+ eller lignende der har et rør med diameter på 17 cm, i den eksisterende kanal. Da den er større er jeg i tvivl om hvordan jeg skal udfylde resten af kanalen, samt afslutte ind mod kælderen og udendørs. Nogen der har forslag? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det stopper du med rockwool. Så efterlader du 2-3 cm og pudser det op med færdig mørtel 
Så skal du jo prøve at efterligne den finish som er der nu. Den kender jeg ikke så du må komme med et billede hvis det skal være mere præcis. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal skumme me PU-skum.
Så skal du fjerne oveskynde skum - og så kan du evt. sætte en træplade på som skæres til så den passer - den kan du evt. male så den passer med indersiden af kældren.
Jeg ville ikke bruge PU skum

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også