Låsekasse mellemdør

Hejsa,
Jeg har nogle gamle mellemdøre i et gammelt hus, hvor nogle af låsekasserne driller. Det er jo gammelt og skæve mål det hele, så man kan ikke bare gå ud og købe standard låsekasser. Minder om Rex 33 AMCA, men så igen, ikke helt. Så jeg er i rep mode.

Det er den specielle messing twister øverst, som er slidt for meget og driller.

Nogen ideer til, om man kan få fat på den slags? Nogen der kan redde min dag?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke du kan finde reservedele til en gammel låsekasse. Hvis der findes en ny erstatning, er det nok kun de ydre mål, der er de samme. Nyere låsekasser er typisk simplere og tommemål kan være ændret til millimeter.

Hvis det er en Rex låsekasse sidder håndtag og nøglehul typisk længere inde på døren end ved fx BODA 2014

Det er så sjovt, jeg har for 5min siden bestilt lige netop en 2020er fra billigsikring - jeg tror det er sådan en - om ikke andet er der måske noget indmad i den jeg kan stjæle :-)
Nå den mission gik ikke godt. Kassens højde er fin, og palen sidder asymmetrisk og 76mm nede - det er perfekt. Meeeen det firkantede hul til dørhåndtag og nøgle sidder 45mm inde, og der skulle det ha været 54mm. Nogen gode idéer?
bhermann skrev den 13-03-2024 17:53:19

Nå den mission gik ikke godt. Kassens højde er fin, og palen sidder asymmetrisk og 76mm nede - det er perfekt. Meeeen det firkantede hul til dørhåndtag og nøgle sidder 45mm inde, og der skulle det ha været 54mm. Nogen gode idéer?

Fandt du nogensinde en løsning?

nix, det gjorde jeg ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis