Jeg vil gerne have sat min PS5 på væggen ved siden at tv'et og har købt et beslag til dette.
I går da jeg ville montere beslaget brugte jeg min Bosch PMD 7 vægscanner (hedder vist nok Truvo nu). Den bippede nærmest over det hele, men den virkede heller ikke helt stabil - viste fx nogle gange grøn et sted hvor den havde bippet før.
Jeg har målt på et større område, og jeg kan simpelthen ikke forstå hvis der skulle være strømkabler over det hele på det område. Det giver ingen mening.
Jeg vil jo helst ikke risikere at bore og ramme et kabel. Men omvendt er det, det eneste sted vægbeslaget kan sidde.
Jeg har prøvet at scanne andre steder rundt omkring i huset for at teste vægscanneren. Og jeg er lidt forvirret over dens målinger for at sige det mildt. Fx er der nogle borehuller fra tidligere ejer af huset, hvor den bipper direkte oven på 2 ud af 3 af disse huller - men da det er ca. 10mm huller kan jeg lyse ind i dem og der er ingenting at se, kun ren væg.
Er der nogle der ved hvor dybt et kabel typisk vil ligge i en gasbeton væg? Huset er fra 2011.
Og er der ellers nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Anden vægscanner?
Andre måder at tjekke for kabler/metal på?
På forhånd tak :)