Hvilken maling

Nå jeg står med et problem med vores pejseindsats.
da vi flyttede ind i vores hus i april sidste år, var der lidt brunlig farvning over vores pejseindsats, jeg tænkte bare det var lidt røg, der blev malet hvidt (der er filt med maling omkring pejseindsatsen) og det var fint, så begyndte vi at bruge ovnen i efteråret, og nu er det ikke kun lidt brunligt men malingen og filt er sprækket..

talte lidt med en pejsemand, og han sagde det er helt normalt det bliver lidt misfarvet oppe over, pga varmen, det gør de alle sammen sagde han, men han undrede sig over det sprækkede, og vi kom frem til det måtte være fordi jeg havde malet med en ganske almindelig plastmaling glans 10.

det skulle nok have været en maling som kunne tåle lidt mere varme..

jeg har målt temp på muren lige over pejsen, det er en teglstensmur med filt og maling, og den bliver op til 150 grader når ovnen har kørt på fuld knald i en del timer, det er kun ca 10 cm over ovnen at den bliver så varm og misfarves..

der skal selvfølgelig ny filt på, men hvad skal jeg male det med så malingen ikke sprækker, at det misfarves lidt kan jeg leve med, men det andet ser dumt ud..
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også