Skarpe kanter mellem loft og væg

Hej alle. Håber det er det rigtige sted jeg er havnet. 

Jeg vil gerne at der er ca 8-10 cm. fra vægfarven til loftet begynder. Det gøres naturligvis med malertape og opmåling. Mit dilemma er, at loftet bølger lidt i kanten pga mange malingslag.

Hvordan ville i foreslå at måle op, så der kommer en skarp kant. 

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vi antager at væggen males først med farven tæt op til loftet. ( den mørke farve bruges sidst )
Trække en snor og lave små blyant mærker. Så sættes maler-tape på 1-2 mm fra mærker så disse males over. 
Derefter males med væg farven hen over malertape kant. Og derefter kommer lofts farven. 
Når jeg maler hen over tape kant så er det for at undgå at den anden nuance siver ned ved kanten. Vægmaling har så tætnet ved maler tape. 
Du skal naturligvis lade lagene tørre som vist på malerbøtten. 
Man kan også bruge kridt snor, eller krydslaser. Det sidste giver vandret streg men det er ikke altid det der ser bedst ud. Er loftet skrå / skævt så skal maling grænsen jo følge det nogenlunde. Men små afvigelser ses ikke over de 8 - 10 cm 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har brugt et 2m langt vatterpas. 
Jeg har tegnet små blyantsstreger på væggen, (så de kan viskes ud, hvis det går galt) for at se om mine mærker mødes igen, efter en runde. 
Hej! Tag et laserniveau eller et almindeligt bygningsniveau og malertape. mål afstanden fra loftet og ned på væggen og lav blyantmærker med lige store mellemrum rundt om rummets omkreds. Forbind disse mærker ved hjælp af et laserniveau, og lav en lige linje på væggen. Påfør malertape langs denne linje. mal derefter og fjern malertapen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også