Vinduer

hej
Jeg skal til at skifte nogle vinduer, og på nettet fandt jeg to firmaer som var billige, den ene hedder : Billigvinduer. http://www.billigvinduer.dk og den anden hedder: Danske vinduer og døre. http://www.danske-vinduer.dk . er der nogen som kender noget til deres produkter.
Venlig hilsen
Benny
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Ingen af de 2 nævnte vinduesproducenter skriver noget om at de er DVC certificerede, hvilket jeg mener skal være et "must" for vinduesleverandører.

Ved DVC certificeringen er man underlagt nogle minimumskrav, som i det mindste gør at der er krav til grundimprægnering (vacumimprægnereing), trækvalitet og udførelse der skal overholdes.

Jeg hat tidligere skrevet om at jeg har prøvet at skifte vinduer hos kunder hvor det var 2. gang på 10 år de fik skiftet, p.g.a. forkert valg af vinduesproducent.
Hej Igen
jeg har talt med firmaet: danske vinduer, og de er ganske rigtig ikke tilsluttet DVC, men de skriver at de opfylder kravene, kan jeg bruge det til noget?
Hilsen Benny


Hej igen .
ja vi ligger langt over dvc kravene og du er velkommen til at besigtige her på fabrikken,eller vi kan maile nogle billeder til dig hvis du er i tvivl.
venlig hilsen
----- Original Message -----
From: Benny Henriksen
To: Danske Vinduer og Døre ApS
Sent: Monday, March 15, 2004 1:11 AM
Subject: Re: Vedr. vinduer


Hej igen
Ja det forstår jeg udmærket, men skal jeg forstå det sådan, at i som minimum laver jeres vinduer så de opfylder DVC krav, jeg tænker på trækvalitet og vacum imprenering - lister og beslag, osv. fordi du har ganske ret , jeg har ikke kunnet finde nogle vinduer som var billigere end jeres.
Venlig hilsen
Benny
----- Original Message -----
From: Danske Vinduer og Døre ApS
To: Benny Henriksen
Sent: Sunday, March 14, 2004 12:31 PM
Subject: Re: Vedr. vinduer


Hej Benny.

Det er vi ikke mere, det koster en forfærtelig mange penge at være medlem og det har vi valgt ikke at være.
vi har lavet vinduer i over 30 år. og ved godt selv hvordan man laver rigtig gode kvalitets vinduer, uden at den skal koste kunden mere, bare for at få et lille mærke om garentien på de 5 år.
Vi giver selvfølgelig den samme garenti på vores vinduer, da vi ved og har bevist at vores vinduer holder langt ud over den garenti som dvc også har.
Vi kan lave vores vinduer billige, netop fordi at vi ikke har fordyrende mærke ordninger og sælgere kørende ude for os.
Jeg håber du kan se logiken i vores vores firma politik om at lave de bedste vinduer til den laveste pris.

Med Venlig Hilsen

Thomas S. Nielsen
Danske Vinduer og Døre ApS
Tlf. 96277400 Fax 96277401
www.Danske-vinduer.dk
----- Original Message -----
From: Benny Henriksen
To: [email protected]
Sent: Saturday, March 13, 2004 11:32 PM
Subject: Vedr. vinduer


Hej
jeg er ved at skal skifte nogle vinduer, og fandt så jeres hjemmeside, men jeg kan ikke se om jeres vinduer er DVC certificerede ?
Venlig hilsen
Benny
prøv evt. jphem.dk de er også billige. jeg ved ikke om de er certificerede. men jeg håber de er gode. jeg har nemlig lige selv bestilt 9 vinduer hos dem...

Venlig Hilsen
David
har lige kigget lidt på www.genbyg.dk i anden anledning. Der er masser af døre og vinduer, både nye og brugte
Hej

Lad nu for pokker være med at være så prisfikserede, at i helt glemmer at der er noget der hedder kvalitet og garanti, og grunden til en evt. billigere pris kunne nemt være billigere/ dårlige trækvaliteter , manglende vacumimprægnering m.m. det er set før.

Hold jer til anerkendte fabrikker der tilligemed er DVC certificerede.
Annonce
Jeg har lige fået et vindue fra danske vinduer som jeg bestilte med 2 alu-lister, men da jeg fik det var der kun 1 liste på. Jeg ringede til dem og sagde at der manglede 1 liste, jeg fik at vide at de ville sende 1 liste og at det ville koste mig 200 kr. i porto. Det syntes jeg var helt urimeligt da det var dem der havde lavet en fejl, og 200 kr. var meget i porto for en liste på 43,5cm. hvorefter sælgeren bare knallede røret på.
Så mit råd er hold jer langt væk fra DANSKE VINDUER, når de først har fårt deres penge er de ligeglade med klager. :evil:
Puha, det er sgu lige det man frygter. Har selv lige bestilt vinduer og en meget stor facade dør til mit hus fra 1907 ved www.vi-ka-vinduer.dk, som er DVC godkendte, har selv været nede i butikken i Padborg 2 gange og se på kvaliteten, som var meget tilfredstillende, så hvis du ikke har fået alle dine vinduer fa det andet firma, vil jeg nægte at betale for en ikke opfyldt ordre og ellers komme videre.
Go' aften
Jeg vil give Orla ret. Skal til at bestille og har efter et par forskellige prisforespøgsler fundet ud af at Rationel faktisk ligger fint med en rimelig pris og en god kvalitet. De er jo DVC godkendte og er et veletableret firma. Jeg overvejer slet ikke at købe et andet sted for at spare de sidste 3000, som JNA (også DVC godkendt) er billigere. FIk også en god pris fra JP Hem, men valgte dem fra da de ikke er DVC godkendte...


HelleMN
Garantiordninger er en sjov størrelse, det kan jo være man slet ikke kan blive enig med leverandøren om at en given fejl skal dækkes af garantien.

Men udover det så vil jeg tilslutte mig det at handle hos en DVC.

Har købt produkter hos http://www.byggebiksen.dk/index.htm over flere gange, og med års mellemrum - de ligger tæt på hvor jeg bor og produkterne er i orden, både standardmål og specialmål.

Så er der lidt rabat på listeprisen hvis man bestiller via hjemmesiden, og det er uden at man skal prutte.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis