Bjælke til opretning af loft med gitterspær

Hey LDS

Vi har købt et hus fra 66' der trænger til den helt store tur. Planen er at lave stort køkken-alrum og der skal derfor rykkes lidt rundt på nogle vægge. Loftet hænger i dag en del i stuen hvor der er små 4 meter hvor spærene spænder 8 meter.

Jeg kunne godt tænke mig at smide en bjælke op på loftet hen over spærfødderne og spænde de gamle spær op til bjælken, så den hjælper med at bære. Har vedhæftet lidt tegninger af det nuværende samt min nye løsning. 

Blå streger er ydrevægge og lilla er nye indvendige vægge.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det kan sagtens lade sig gøre, men hvad er spørgsmålene lige.
Hvis du trækker bjælkerne op, så skubber du også rygning med op.  
Du skal nok så kigge på din tagryg inden du gør noget. Hvis du går op på en stige ved gavlen og kigger hen over, er denne så også blevet skrutrygget. Hvis denne er lige ville jeg nok vælge at rette op under spær i stedet, så lofter kommer til at se lige ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. God pointe med at kigge oppe på tagryggen. Hvis tagryg ellers er lige, er det jo nok at rette op nedefra og miste det højde spærene har sat sig. Men der bliver jo igen et stykke hvor spærene komme til at spænde over de 8 meter, så det er vel stadig en god ide at få en bjælke op, så det ikke kan give sig mere efterfølgende?
Ja sikkert en god ide.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis