Blanding af pudsemørtel - kan man selv det?

Hej derude...

Er der en murer eller en GDS'er med murererfaringer, som kan fortælle om man selv kan blande en KC 50/50/700 pudsemørtel fra bunden. 

Jeg skal bruge ret meget til pudsning af ny bygning ude og inde (ca. 1500 kg) og tænkte på om der var noget at spare her? Jeg ved en 50/50/700 svarer til 50 kg kalk og 50 kg cement til 700 kg sand (korn 0-2 mm). Men hvad er det for noget kalk og hvor kan man købe det?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan man det, det var sådan man gjorde tidligere. Hydraulisk kalk, strandsand og cement, men med mindre du selv henter de 1,3 ton sand i grusgraven tvivler jeg på det kan gøres billigere end 2 bigbags fra trælasten.

Hydraulisk kalk har de også på trælasten.

Selvbygger med stort S. 
Hvad med at købe mørtel i bigbags og så selv tilsætte cement man kan også få strandssandsmørtel i bigbags ,jeg ved ikke men hydrulisk kalk tror jer er dyrt det bruger  man til renovering af ældre bygninger den gamle by i Aarhus blandt andet kirker også mørtel var sand og læsket kalk det tror stadig det er man kunne også få kalk i store spande man brugte til kalkning det kan også bruges hvis du selv vil lave det kræver tvangsblander.

Hydraulisk kalk skal man ikke blande med cement da den jo skal være elastisk det ophæver cement man kan få almindlig kalk i pose

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis