Haveslange buk

Nå...  Jeg købte den bedste kvalitet haveslange de havde, tænkte at intet var for fint til min have. Det er en 19mm krabat. Der er et hav af sådan nogle hårde vil, der gør det umanérlig svær at have med at gøre plus den lukker hele tiden af for vandet. 

Jeg har prøvet at lade den ligge lidt, men den retter ikke sig selv ud.

Er der nogen, der har erfaringer med at få disse hårde buk til at  forsvinde igen?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kun at det kræver lidt mere tid at rulle op for at undgå det. Når de først kommer, har jeg ikke selv lykkedes med at udbedre dem uden at de fyldes med vand og derefter rulles korrekt sammen (som med kabler, så man ikke bukker dem unødigt).

Bruger et billigt oprul fra Harald skrald til mine slanger. Den, der er klart bedst, ligner din. De billigste er noget lort, som krøller endnu mere. Men når oprullet så synes jeg at det undgås meget, meget mere. 
Takker. Disse buk var der første gang jeg rullede den (forsigtigt!) ud. Jeg må prøve at fylde op med vand og skabe tryk, samt rulle op på en tromle.
Tak for svar.
Det kan være fordi slangen er snoet. Det bliver den nemt hvis man ikke er opmærksom når man kvajler den op. 
Prøv at lægge den ud i fuld længde og så dreje den rundt i den ene ende. Drejer du rette vej så forbedres det og modsat hvis du drejer forkert.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er vigtigt at man bruger samme metode til at samle slangen som til at få den ud. Ruller man slangen sammen, skal den rulles ud. Kvejler man den op på traditionel vis, skal slangen ud igen fra siden.  Hvis man ikke gør det, vil slangen sno og man vil få problemer med sammenfoldninger. ​

En slangeopruller er en god hjælp.

Rul slangen sammen enten i 8 taller, eller over/under princippet.
Jeg bruger over/under fordi jeg har lært det sådan med kabler.
Prøv at se her.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis