Byggesagkyndig på reklamation?

Hej

Vi har tilbage i 2019 bygget nyt hus.

Vi har altid haft udfordringer med vores mursten samt mørtel.

Vi søger nu råd om byggefirmaet er kommet frem til en holdbar løsning.

Jeg har behæftet nogle billeder af vores murværk. Byggefirmaet, vil i gang med udfræsning af mørtel, og udseendet på murstenene, mener de er hvad man kan forvente ift vind og vejr.

Hvad tænker I, skal vi hyre rådgiver ind eller virker det som en okay løsning?

På forhånd tak for hjælpen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har i ikke allerede ved opførslen/ overtagelsesdagen påtalt det utroligt dårlige murerarbejde  med sten der hopper og danser, og fuger der ikke er udfyldt. I burde allerede dengang have tilbageholdt en del af entreprisesummen for at sikre en ordentlig udbedring.

Jeg ville invitere en lokal murermester ud for at give has professionelle mening. Hvis han ikke er enig i løsningen må i igang med advokat og syn og skøn.

Selvbygger med stort S. 
Tusind tak for hjælpen Superdiy. Vi har desværre ikke holdt penge tilbage i forbindelse med overtagelsen. Men har altid påtalt murværket, hvor vi blot er blevet spist af med det er hvad man kan forvente, og at mørtelen skal skiftes.

Du synes ikke at det lyder som den rigtige løsning?
Jeg er ikke murer, så jeg ved ikke hvad den bedste løsning er nu, men en omfugning ændrer jo ikke på stenene er lagt med meget uens fugebredde.

Selvbygger med stort S. 
Tak for hjælpen, det vil jeg gå videre med.

Er jeg så heldig der er en mure her inde, der var give en kommentar?
Altså der er noget der hedder murmål indefor de mål fordeler man stenene og derved fremkommer fugestr.det er ikke noget man kan ændre på. Hvis vi ser bort fra fugerne er murarbejdet udfra billederne ok, hvis man ønsker et strammere udtryk skulle man have valgt en anden sten.
Annonce
johnm skrev den 03-03-2024 19:58:47

Altså der er noget der hedder murmål indefor de mål fordeler man stenene og derved fremkommer fugestr.det er ikke noget man kan ændre på. Hvis vi ser bort fra fugerne er murarbejdet udfra billederne ok, hvis man ønsker et strammere udtryk skulle man have valgt en anden sten.

 Tak for svaret. Byggefirmaet har vedkendt at fugerne skal laves om, men du mener ikke at der er noget er komme efter ift hvordan murstene eller generelt ser ud?

Jeg ser heller ikke nogen fejl ved selve op muring, men fuge arbejdet eller rettere den umiddelbare rengøring bagefter er ikke god. . 
Så jeg er meget enig i bygge firmaets konklusion at det skal udkradses og fuges om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan heller ikke se at murværket ikke er i orden det blødstrøgne sten der er brugt de er måske lidt sort muligvis fra fugerne som ser sorte ud er måske blev afsyret for tidlig jeg kan godt se på billederne er der er nogen huller de være lavet med bor men fugning er lidt af en udfordring på blødstrøgne sten

 

Der findes firmaer som afrenser facader hvis de er snavsede de kan også fræse fuger ud

 

Tusind tak for jeres svar. Ved i om omfugning vil ændre på det våde udseende?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis