Udjævning af have og omlægning fra græs til køkkenhave/bede

Hej havefolk/anlægsgartnere.
Jeg skal i gang med at anlægge have med bede og køkkenhave m.m. I den forbindelse vil jeg gerne have udjævnet jorden, da græsplænen lige nu har 'toppe og dale'. MEN hvordan gør man det uden at ødelægge sin krop totalt?
Området ved drivhuset jf. billede og indtil den store lauerbær, skal være køkkenhave, og den skal anlægges med højbede og gangstier imellem. Jorden (græsset) i det område er ret ujævnt (det fremgår dog ikke så let af billederne). Jeg overvejer om jeg skal kontakte en anlægsgartner, som kan komme med en minigraver og så skrælle toplaget af græsset og lidt af jorden de steder, hvor jorden er for høj og så lægge kompost på efterfølgende.
Jeg vil lave haven i etaper, for ikke at drukne i alt på én gang, men eftersom at hele haven (mere eller mindre) er ujævn, så er jeg i tvivl om, hvordan man får jævnet ud, så hele haven bliver 'lige' - også over den store afstand.... 
Hvad er en rette proces i dette?
Jeg har hørt, at det er dumt at bruge en fræser først og så udjævne efterfølgende, da man på denne måde får splittet alt ukrudt i græsset i endnu flere dele, og dette gør det efterfølgende luearbejde endnu værre.
På forhånd tak for svarene.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis