Ombygning af emhætte til centralsug

Hvordan bygger jeg en almindelig emhætte med motor om til en der passer til centralsug?

Jeg har luret at jeg starter med det nemme - fjern motoren i emhætten.

Men derefter....

Jeg har set at Thermex har et "kit" til ombygning der består af et motorspjæld og en styrebox. Det står i 4000-5000 kr afhængig af hvor på internettet jeg køber det.
Motorspjæld kan købes løst til knap 1000 kr, så hvor kan jeg købe noget elektronik eller styring til rimelig pris???

Tak for input
Mikkel 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Er ikke expert, men ifølge nettet skal der som du selv er inde på bruges en egnet unit, for garanti at suget er tilstrækkeligt over længere afstand. THX loft 2 må være en ok løsning. Motor spjæld omtales HER.
Hvis du kan lave det hele til 230v tilslutning uden div. trafos mv. ville jeg gøre det. 
Find ud af om din suger har flere viklinger, så en 2-3 point afbryder i nuværende emhætte kan bruges.
Ellers kan en simpel variabel regulator a.la dem i støvsugere også bruges. Jeg tænker et jord kabel fra emhætten, kan føde din loft installation, hvis det laves efter bogen. Spjæld i nuværende emhætte venter du lige med at fjerne, før du ​kender kondenserings grad i rørføring.
Det er ingen problem at lave en mere sofistikeret løsning, men prisen følger også med. ​STYRING​​​


 

Det er ofte en dårlig ide at tilslutte emhætte til udsugnings anlæg. Ja der spares lidt varme men fedtstoffer sviner hele systemet til både rør og anlæg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis