styring af lader

kan dette bruges til montering i ladeboks til elbil !
https://www.plusled.dk/sonoff-pow-elite-wifi-switch-wifi-energimaaler-20a-powr320d-7959/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAuYuvBhApEiwAzq_YiWdityzN58-x0O8A3u-2Wr6O2-k-e9bU2LVcIZD94N-vzXOMRlcy_hoCIngQAvD_BwE
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du intet om hvilken ladeboks det drejer sig om, men det korte svar er NEJ..
Går ud fra ladeboksen benytter tre faser.
Sonoff er kun til en fase, og kan sikkert heller ikke tåle en lang konstant belastning.

Men hvorfor vil du monterer sådan en billig kineser skrammel switch?
Ladeboksen kan vel styres?
Laderen er 1 faset !
Hvis den ikke god nok vil jeg ikke bruge den ! Men det var den jeg kunne finde !! 
Og så synes jeg at det kunne fint med både Wifi og måling af forbrug.
Bilen har ikke den ønskede styring via App.
Hvor mange Watt / Ampere ? Er det en ´mormor´ lader ?

 

På papiret ser den Sonoff fin ud, prisen er ligefrem fantastisk.
Der er en pointe i at højt vedvarende forbrug, eks. 16A i en 6-8 timer genererer en del varme. Jeg har ikke fundet noget i Sonoff's dokumentation der fraråder sådan et brugsmønster, men jeg ville ikke blindt stole på den. Tjek om den lugter brændt f.eks. efter lang tids brug. ​En røgalarm i nærheden er ​heller ikke en unødig foranstaltning.
Før eller siden bliver det jo et spørgsmål om tillid til producenten om hvorvidt produktet er 'god nok'.
Annonce
Har aldrig forstået at når man nu bruge 2-3-4 måske 500.000 på en ny Bil at man så vil spare de sidste få tusinde og få en installation der bare virker uden bøvl og krumspring, og billige kineser produkter af tvivlsom kvalitet... så rådet er kalrt brug nu de få tusinde og få en i lader der fungere optimalt i mange år fremad og slip for en masse bøvl.
Køb en lader med indbygget 4G, det er mere stabilt end WiFi. Og brug Monta til at styre ladning, fungerer fantastisk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis