Ovn blev for varm og virker nu ikke

Hej
Den 23. december skulle min kone lave langtidsstegt and i ovnen. Undervejs varmede ovnen pludselig meget mere end, hvad den var indstillet til. Anden blev taget ud (den endte dog med at blive god), og efterfølgende har det ikke været muligt at tænde ovnen.

Jeg har fjernet bagbeklædning på ovnen og vha. multimeter samt youtube, har jeg målt, at sikringen i ovnen er gået i stykker. Jeg har også målt med multimeter på stikket til termostatføleren (den lange pind inde i ovnen). Når man holder på den, viser multimeteret et stigende antal ohm, og det burde være tegn på, at føleren virker. 

Men hvad er så årsagen til, at ovnen pludselig varmer mere end, hvad den er indstillet til, og hvad er det som gør, at sikringen springer? Det er forøvrigt en whirpool ovn.

Vh
Klaus
Hej Den 23. december skulle min kone lave... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På det seneste billede:
Mål (ohm) mellem lodning på banen markeret med sort, og lodningen til venstre for/tættest på kanten af printet. Dette kan du så gøre for alle relæer.

Elektronikteknikeren
Du kan ikke måle igennem den grønne printlak.
Den røde probe skal du flytte op på lodningen for enden af banen.

Elektronikteknikeren
Indstilling på meteret ser ok ud. Check lige at den viser nul når du fører rød og sort sammen, og noget mere hvis du stikker proberne ned i hånden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis