Overløb af benzin

Suzuki Savage ls650, 1993
Når benzinhane står nedad løber kort efter start benzin ud i 5 sek, herefter 20 sek uden benzinoverløb, gentages med samme interval. Sker ikke ved benzin på reservetank.
Kan det være pakhuse til krumtaphus der er itu, og skaber "retur"-overtryk? 
Motor lyder fint og kører upåklageligt.

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En Suzuki Savage ls650 har vakuum styret benzinhane. Hvis du piller benzinslangen af, skal der ikke løbe benzin ud, medmindre du tørner motoren eller den står på reserve.  Benzin skal aldrig løbe ud af vakuum slangen.





GodeVen skrev den 26-02-2024 15:05:01


En Suzuki Savage ls650 har vakuum styret benzinhane. Hvis du piller benzinslangen af, skal der ikke løbe benzin ud, medmindre du tørner motoren eller den står på reserve.  Benzin skal aldrig løbe ud af vakuum slangen.
Enig i ovenstående - hvis det løber fra karburator, er det vel svømmer der har sat sig - men så vil den givet få for meget, med mindre et overløb holder svømmerstand drænet, så motor ikke drukner.







 


 

Fint, jeg renser karburator. Mærkeligt at karburator ikke løber over ved benzinhane på reservetank.Tak for hjælpen. Kh Sillebak 

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
Jeg gætter på at benzinen løber igennem membranen i benzinhanen. Hængende svømmer var også min første tanke, men det passer ikke overens med forklaringen om benzinhanens stilling.

Hvis Sillebak starter med at undersøge benzinhanen som beskrevet, vil han i løbet af et kort øjeblik kunne finde ud af om problemet er i hanen. Hvis det ikke er hanen, må det være svømmeren. Det kan selvfølgelig være begge steder. Der er ikke noget der indikerer at karburatoren trænger til en generel rensning. Afmontering af svømmerhuset er normalt blot 4 skruer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis