Vådrums sikring

Hej,

Er igang med et lille badeværelse i huset, og bliver lidt i tvivl vedr vådrumssikring.

Badeværelset er ca 3,8 kvm ville i vådrumssikre hele badeværelset? ​

Bredte er 1,566 mm og længde er 2,429 mm - højdeloft er 242 cm
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke et reelt lovkrav. Men du ende rmed at skulle sikre så stor en del af badeværelset at du alligevel ikke bruger ret meget mere tid eller essurcer på at sikre hele rummet.

Lovkravet er jo et absolut minimum alligevel.

OG ville anbefale at sætte så meget muligt op med lim istedet for at bore hulle ri væggen. Så undgår man at bruge vådrumsmembranen.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Badeværelset er lige nøjagtig stort nok til at det hele ikke er vådzone (hvor vådrumssikring er et krav). Det vil være de praktiske forhold omkring indretning der gør sig gældende ift om det ikke bare er nemmere at lave sikringen i det hele.

Der er masser af steder hvor reglerne fra br18 er beskrevet, bla her:

https://www.bolius.dk/vaegge-i-badevaerelser-17979

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det tager ikke mange minutter ekstra, at male/smøre vådrumsmembran på i hele rummet. Du har sandsynligvis nok i én spand, så alternativet er måske at smide resten ud.

Jeg ville gøre det ... men ville ikke ofre en ekstra spand, hvis der mangler lidt i oppe ved loftet i den fjerneste ende...

Mvh. AllanE
Tak for svar alle. Jeg har en halv spand tilbage. Jeg får det smurt på hele badeværelset det ok
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også