Vinduesfilm badeværelse

Vores badeværelse vender ud mod vejen. Pga lys indenfor kan man udefra se konturerne af, hvad der sker indenfor. Det synes særligt min kone er ubehageligt. Vinduerne er normale rationel med matteret glas.

Findes der en vinduesfilm man kan sætte udvendigt der gør det tæt ved umuligt at se ind? Alternativt, ​vil det hjælpe med lys direkte foran vinduet i eks udhænget eller lignende?

Vinduet er nordvendt så der er alligevel næsten ingen lys den vej. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"spionfolie" og så lys udenfor vil markant reducere det. Men det kan ikek undgås 100%

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
En persienne eller et rullegardin foran vinduet er fuldstændigt effektivt.
efry skrev den 25-02-2024 18:55:04

En persienne eller et rullegardin foran vinduet er fuldstændigt effektivt.

Det vil konen ikke have 😅

Der findes en persienne type som trækkes på lodrette snore så det kan stilles så der kun er gennemsyn i den øverste del af vinduet. De ser lidt smarte ud. Hos Jysk hedder de HVNE plisegardin

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Afhængig af typen af mattering kan man sløre det en hel del mere med vinduesfolie, de har det flere steder bla Jysk og Silvan, alternativt kan opsættes en en-vejs folie.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Vi har sådan plisse gardiner i resten af huset men lige på badeværelset ville konen ikke have det.

Men tror jeg må overtale hende til det eller forsøge med endnu et lag materet film. To lag må være bedre end et. 
HrT skrev den 26-02-2024 07:59:14

Vi har sådan plisse gardiner i resten af huset men lige på badeværelset ville konen ikke have det.

Men tror jeg må overtale hende til det eller forsøge med endnu et lag materet film. To lag må være bedre end et. 

Ellers det der envejs/spionfolie. Og så med lys udenfor. 

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 26-02-2024 08:09:33

HrT skrev den 26-02-2024 07:59:14

Ellers det der envejs/spionfolie. Og så med lys udenfor. 

Ja, det er også en mulighed, selvom det naturligvis kun virker i mørke (og der er en smule indkig i dagslys også, fordi det er nordvendt).

Tror bedste / pæneste er et plissegardin. 
hvis de er i resten af huset er det da lige til højre benet. Jeg går meget ind for at det ser systematisk ud. 
Ellers må du drille hende med at hun måske kan lide det eftersom hun kasserer de oplagte forslag  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 26-02-2024 10:54:56

hvis de er i resten af huset er det da lige til højre benet. Jeg går meget ind for at det ser systematisk ud.
Ellers må du drille hende med at hun måske kan lide det eftersom hun kasserer de oplagte forslag  

Præcis. Det må være en uopdaget fetish at se på mig, mens jeg sidder på tønden 🤣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis