Er det rotter?

På det seneste har jeg lagt mærke til at fliserne omkring min brønd var begyndt at synke. Som i kan se på billederne kan i se at jeg har fjernet stenene og opdaget at der er et hul ned. Er dette rotter eller utætheder i min kloak?? Har ikke oplevet nogen problemer ellers, så er på bar bund omkring hvad det kan være. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne godt være rotter, eller der er hul på kloakken, så regnvand siver ned og ​tager gruset med sig ned i kloakken.

Men du kan melde det som rotter til kommunen, så kommer der et firma og undersøger, det er gratis. Eller rettere man betaler et fast beløb om året til kommunen for rotte bekæmpelse.

Men kloakken skal du selv betale for at få repareret, hvis du da ikke har en forsikring der dækker..

Vi prøver igen, i morgen --
Rotter er rigtig gode til at gøre små huller større, så de kan smutte ud og ind. Du må have gravet op og se hvad der er galt. Har du forsikring på skjulte rør?

Søren O
Nu står der jo font målerbrønd på dækslet. Så det er nok ikke regnvand der skyller ned i vandledningen….

Det er rotter. Regnvand laver ikke så fine runde huller.

Selvbygger med stort S. 
Du kan let have et hul på din kloakledning, som så tilfældigvis er tæt på din målerbrønd.

Søren O
Søren O skrev den 25-02-2024 11:30:06

Rotter er rigtig gode til at gøre små huller større, så de kan smutte ud og ind. Du må have gravet op og se hvad der er galt. Har du forsikring på skjulte rør?

Yes det har jeg heldigvis. Melder det ind som rotter i morgen, og så må jeg se hvad fagmanden siger. Har bare ikke oplevet nogle som helst tegn på rotter ellers. 

Annonce
Søren O skrev den 25-02-2024 11:37:23

Du kan let have et hul på din kloakledning, som så tilfældigvis er tæt på din målerbrønd.

Så ikke rotter nødvendigvis? 

Superdiy skrev den 25-02-2024 11:33:19

Nu står der jo font målerbrønd på dækslet. Så det er nok ikke regnvand der skyller ned i vandledningen….

Det er rotter. Regnvand laver ikke så fine runde huller.

Er jeg også bange for desværre. Har bare ikke oplevet andre tegn på rotter

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis