Problemer med manglende varmt brugsvand

Kære LDS

Jeg har problemer med manglende varmt brugsvand. Når jeg tænder for bruseren er vandet koldt, men med den rigtige kombination af tændte vandhaner og tændt bruser, er vandet varmt. 

Jeg har vedlagt en tegning af kredsløbet for det varme vand. Jeg har forsøgt at mærke på rørene, om de er varme eller kolde, når jeg tænder for vandet. Det er markeret med hhv. k (for koldt) og v (for varmt), og farverne markerer om enten kun bruser er tændt (rød) eller både bruser og vandhane på 1. sal er tændt (grøn). I sidstnævnte situation bliver vandet i bruseren varmt, og så er problemet "løst". 

Jeg er ikke VVS'er (tydeligvis), men jeg har på fornemmelsen, at vandet cirkulerer den forkerte vej(?) Der er en cirkulationspumpe (som ikke virker), og jeg mener at huske, at en VVS'er har sagt, der er en kontraventil på den, som burde sørge for, at vandet løb den anden vej. Så måske virker den ikke. 

Når kun bruseren er tændt virker det som om, at der løber varmt vand i røret med pumpen, men når det mødes med røret fra 1. sal bliver det koldt - dvs. der kommer koldt vand ind fra 1. sal. Når det varme vand i vandhanen på 1. sal tændes, så er vandet på 1. sal stadig koldt, men det bliver ikke blandet med det varme vand hen til bruseren. 

Er der nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium? Hvad er der galt? Kan det bare være kontra-ventil, der ikke virker, eller kan der være noget andet galt? 

Andre informationer: Jeg har gasfyr; varmtvandsbeholderen er af ældre dato; der har været tilkoblet solpanel på varmtvandsbeholderen, men den er frakoblet.

På forhånd tak, og tak for et godt forum. 

Mvh
Sixten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På vores VV cirk-loop er der en mulighed for at lukke returen vha. en ventil.
Kan du lukke på samme måde ?
Lyder som en defekt kontraventil.
Kan du tage et par foto fra toppen af din VV-tank.
​De kommer her
Det lyder absolut som om ​det er kontraventilen der iķke lukker.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ok, det peger vist i retningen af en defekt kontraventil.

Hvad gør den sorte skrueventil? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis