Indmuringsdåser monteret i isoleret materiale

Hej,

Jeg har købt et hus hvor der i El installationsrapporten er noteret at: 

'Dåser bag stikkontakter og afbrydere er ikke installeret efter fabrikantens anvisninger.
- Dåser er ikke egnede til den pågældende anvendelse. "installation er ikke ført korrekt ud i vægbeklædning" '

Vi har haft en elektriker til at kigge på det som kan oplyse at der er brugt indmuringsdåser i isoleret materiale. Han kunne umiddelbart ikke svare på om det udgjorde en risiko, men blot at han anbefalede at det blev skiftet så installationen blev lovliggjort.

Mit spørgsmål er. Udgør indmuringsdåsen en risiko når den sidder i et isoleret materiale?

Jeg synes umiddelbart at det er lidt meget at betale 40.000 kr. For at få skiftet 30-40 af disse hvis ikke det er nødvendigt. Hvis det er nødvendigt og de udgør en brandrisiko eller lignende betaler jeg med glæde.

På forhånd tak
Magnus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er væggene lavet?
Indmuringsdåserne er som navnet antyder beregnet til indmuring i en murstens eller gasbetonvæg. Er der isoleret uden på en sådan med træskelet og gips?

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også