Fuge mangler under silikonefuge

Har været i gang med at skifte silikonefugen i vores bad - har nok lige ventet alt for længe med at gøre dette 🤔 
Ny opdager jeg så at der simpelthen mangler fugen bag ved silikonefugen et sted, nok fordi silikonefugen har været slidt/løs 🫣

Det er bygget på beton og i parcelhus fra 2010, så det må jo ligge på beton...

Der står nu lidt vand i revnen her, men jeg skal gøre noget ... men hvad?? Kan kan fylde noget i revnen eller er det ikke til at redde så jeg skal have vvs'er ud? Fugen er fin alle andre steder end lige her ...

hilfe :) 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke meningen der skal være flisefuge bag silikonen. Du skal bare fuge med sanitetssilikone.

Hvad skulle en VVS`er i øvrigt kunne gøre ved dårlige fuger?

Selvbygger med stort S. 
Det virkede bare lidt mærkeligt at der var flisefuge bag det hele og der så er hulrum her.. så spørgsmålet går jo lidt på om jeg burde fylde det op ...men jeg forstår dit svar som at jeg skal fylde dette hulrum med (sanitets)silikone også ?

Der er kun fliselim under flisen. Mellem fliserne skal det fyldes op med fugen, men mod væggen og i hjørnerne skal der sillikone i. 
Om der er fliselim ved siden af flisen er nok lidt tilfældigt, afhængig af hvor hvor meget lim en murer har brugt. Men der skal være plads til fugen mellem fliserne. 
Mellemrummet skal skal ikke fyldes op. Silikonen skal ligges så den binder på begge fliser og er “tynd” på midten, se en vejledning på youtube inden du går igang. 

Selvbygger med stort S. 
Takker for svar, det gør mig da noget mere rolig, jeg havde forestillet mig at der der var helt galt..

Nu ligger der jo vand dernede som jeg ikke umiddelbart kan fjerne, er vi ikke enige om at det skal tørre ud før den nye fuge laves?
Har lige sat gulvvarmen på max i håb om at det kan fremskynde at det tørrer hurtigere...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis