Behandling af huller i trægulv - gene fra cigaret røg fra underbo?

Jeg bor i en ældre lejlighed med en underbo der ryger meget. Der er en række steder hvor der er nogle huller i gulvet som jeg gerne vil have fyldt ud da det alt andet lige burde hjælpe lidt på problemet.

Er det bare at købe noget træfylder ala
https://www.rubiomonocoat.dk/woodfiller-quick?color=woodfiller-quick-medium&utm_term=&utm_campaign=ICE+%7C+PMAX+%7C+Feed+only+(DFW)&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=8602572576&hsa_cam=20148268961&hsa_grp=&hsa_ad=&hsa_src=x&hsa_tgt=&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA29auBhBxEiwAnKcSqvUOVLfenGC2AMhp9NBGZF5oCOg3abtTKYNahE3Gor2HtfWEpD4jCxoCL2oQAvD_BwE

Eller er det noget der egner sig særligt godt til luft gener?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plastmembran udover hele gulvet med laminat gulv henover og fuge langs fodpaneler er nok bedre.
Ok men inden jeg kaster mig over det noget større projekt så er det vel fint nok at starte med den træ fylder eller er det noget andet mørtel fuge som er mere effektivt?
Jeg kender ikke det omtalte produkt. Hvis det er huller mellem forskellige stykker træ, vil en elastisk fugemasse nok være bedre.

Jeg tror det produkt du linker til er mere til fx lukke borede huller i et stykke træ. Jeg tror hurtigt det vil flække mellem to planker. Jeg ved ikke hvad der er det bedste, men jeg ville blot bruge noget akrylfuge eller tilsvarende. Hvis det områder hvor der ofte vaskes gulv med store mængder vand, bør det nok være mere vandfast end almindelig akrylfuge.

Tilfældigt eksempel på almindelig akrylfuge:
https://www.jemogfix.dk/acrylfugemasse-graa-300-ml-stabile/6121/9029225/

Jeg ville nok gå med en ms fuge. Der findes fuger der er tænkt til trægulv der bevæger sig. 

Men men. Tro ikke at det hjælper alverden på lugten.  Dine gamle gulve vil være utætte... underboens (pudsede) lofter burde derimod være mere tætte. Er de ikke det, vil røgen fise ind i etageadskillelsen og herfra nemt sive op i jeres lejlighed. 

Løsningen beskrevet af en anden bruger (at lægge plast ud over alle gulve) virker helt vild.. men måske reelt eneste effektive løsning. 

Det kan være en virkelig svært problem at få løst, er jeg bange for. 

Vh Rune
Jeg kender ikke det produkt, som du henviser til, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve. Efter så mange år og i et tempereret lokale, tror jeg, at det må være begrænset, hvor meget gulvbrædderne vil bevæge sig.
Jeg ville nok også overveje evt. at bruge kemisk træ som også er meget stærkt.
Hvis du vælger det, så bland lidt ad gangen, da det hærder meget hurtigt, og når først hærdningen er gået i gang, så kan det ikke hæfte. Det kan du f.eks. købe her  Kemisk træ
Men er ellers enige med dem, som foreslår en bevægelig fuge, men synes bare, at det kan være upraktisk ved så store revner, da de jo er bløde. Derfor ville jeg personligt prøve med en fast masse i stedet for.

Kurt B. Andersen
Har du udsugning kørende emhætte eller badeværelse ? Det kunne måske være fristende at prøve med en indblæsningsventilator så trykket i din lejlighed er en my højere ind i hans - men så får han nok dinluft...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis