Udluftning kloak - over tag?

Hej

Jeg står med en bolig, hvor tagetagen, som er udnyttet før min overtagelse af ejendommen, ikke er godkendt til beboelse. Det arbejder jeg nu på. Tagetagen er udnyttet i 2008.

Et af kravene fra kommunen er, at der laves udluftning af kloak over tag. Vi har i dag en vakuum-ventil i et teknik/skunkrum.

Kan nogen hjælpe mig med, om det virkelig er et krav? Vi har ingen problemer med den nuværende løsning (har boet her i 10 år).
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kommune stiller som krav, at kloakudluftningen skal ovenud af taget, for at godkende tagetagen som bolig, så er der sikkert ingen vej uden om.
Det er jo en ny situation, når der pludselig er beboelse på overetagen, så tænker de er i deres gode ret til at forlange det.

Men det bør da også være forholdsvis let at få lavet,  men du skal nok have en autoriseret til at lave det, da kommunen sikkert vil forlange dokumentation for det er udført, og af et aut. firma.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak!

Er det en kloakmester, der skal til? Det er jo kun et rør der skal forlænges, og så en taghætte og gennemføring i isoleringen
palle22 skrev den 21-02-2024 06:54:13

Mange tak!

Er det en kloakmester, der skal til? Det er jo kun et rør der skal forlænges, og så en taghætte og gennemføring i isoleringen

Ja eller en vvs'er

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis