Hue /Trådfri - Konstant strøm fra afbryder

Hej Alle. 

Jeg har skiftet mine spots ud med hue/trådfri i huset. I vores alrum som består af spots vil jeg have konstant strøm, så jeg kan tænde og slukke med batteritryk/smartkontakt. 

Spots styres med korrespondance afbryder. Øverst på billedet er den ene korrespondance. Går ud fra det er korrespondance A. 

Jeg har taget den sorte, grå, brune og hvide og samlet i en samlemuffe. Så nu er der konstant strøm og jeg kan tænde og slukke lyset via. batteritryk/smartkontakt. 

Er dette den rigtige måde at gøre det på? Det virker ihvert fald, men ville andre have gjort det på anden vis? 

Nummer 2 korrespondance afbryder har jeg intet gjort ved - ​bør jeg samle ledningerne ​fra denne på samme vis? Så kan jeg fjerne afbryderen og installere en smartkontakt der også i rammen? 

​OG er der nogen der har et gæt på hvad de forskellige ledninger er? (Sort, hvid, brun og grå?) Dumt spørgsmål men er relativt nysgerrig. 

​Ser frem til inputs :) 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gætter på, at det er en B-korrespondance, og at fase er den hvide og den brune. Den sort er så tændledning.
Du kan samle brun og hvid med sort i begge afbrydere, Den grå afsluttes med en samlemuffe i begge ender.

fase
S. Fabrin skrev den 20-02-2024 19:58:03

Jeg gætter på, at det er en B-korrespondance, og at fase er den hvide og den brune. Den sort er så tændledning.
Du kan samle brun og hvid med sort i begge afbrydere, Den grå afsluttes med en samlemuffe i begge ender.

Hej. Afbryderen skal afmonteres og erstattes med en smartkontakt. Så det må blive samlet i en muffe (brun, hvid og sort).


Men ser du noget i vejen for at have samlet alle 4 ledninger i en muffe?
Nej det burde ikke være et problem.

fase
S. Fabrin skrev den 20-02-2024 21:25:11

Nej det burde ikke være et problem.

 Okay det lyder godt. Og jeg må samle det tilsvarende i kontakt 2? :)


Iøvrigt du havde ret: Det er korrespondance B :) ​
 Okay det lyder godt. Og jeg må samle det tilsvarende i kontakt 2? :)
Ja.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis