Hej og tak for medlemskabet hvilket jeg glæder mig rigtig meget til.
Jeg vil starte med at lave nedenstående indlæg:
Jeg har en driftbygning (fra ca. 1940) og hvor der med tidens løb er blevet kalket ovenpå hinanden. Efterhånden fremkommer der flager der bare løsner sig hvilket ikke ser specielt godt ud. På et senere tidspunkt er det planen, at få hus og bygning sandblæst og vandskuret, men indtil videre nøjes vi bare med at vedligeholde så godt som muligt. Planen er ikke længere at kalke driftbygningens udvendige mure men male dem med cementmaling (ligesom vi tidligere har gjort (og fortsat vil gøre) med boligens ydervægge). Jeg forestiller mig, at det smarteste vil være at benytte min højtryksrenser og simpelthen skylle kalken af helt ind til den rå mur (er lykkes på et prøveområde). Mit spørgsmål er egentlig bare:
a) om der kan bruges andre remedier i stedet for en højtryksrenser da det sviner temmelig meget og jeg kan være i tvivl om hvor smart det er at benytte vand? (alle revner på muren er godt nok blevet lukket med cement o.l)
b) skal der grundes inden der påføres cementmaling?
c) Ved ikke om en facadepudser/fræser er bedre end højtryksrenseren? (tror det vil gå noget hurtigere med højtryksrenseren?)
På forhånd tak for input:)
Mvh Jcr1818