Opsætning af væghængt toilet

For at opsætte et Grohe solido væghængt toilet uden synlig cisterne har jeg behov for at forlænge afløbet i væggen, ellers er der ikke plads. Afløbet i væggen er naturligvis beregnet til at blive tilsluttet direkte i et væghængt toilet med synlig cisterne. Mit behov er derfor, tænker jeg, at forlænge afløbet lige ud, så jeg kan lave tilslutningen længere ude.

Billede 1 viser afløbet og skelettet på det nye toilet umonteret.

Billede 2 viser afløbet og diameteren 110 (røret er smallere indeni, ca. 90mm, vil jeg tro)

Billede 3 viser de tre dele som skal sættes sammen (afløb, knækrør(?) og endemuffe)

Det er således knækrøret, jeg skal have byttet ud til et lige stykke, men jeg er i tvivl om, hvilken han/hun, da knækrøret faktisk ikke passer ind i afløbet.

Hvad skal der til, for at det kan lade sig gøre?

Vh 04bask

For at opsætte et Grohe solido væghængt toilet... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 20-02-2024 10:11:06

Så forstår jeg ikke hvorfor der tales om bøjninger, du skal blot forlænge den muffe der sidder i væggen, med den tykkelse stativet har.

Kan du trække det nuværende mufferør ud, så du kan sætte et længere rør i?

 Hmm, ja, det kan jeg selvfølgelig prøve. Problemet er, at jeg ikke kan komme ind i væggen pga asbest, så det bliver lidt i blinde. Det kan jo være et vinkelrør eller der er en samling der er spændt fast eller andet. Der findes ikke en "muffeforlænger"?

Jeg kan se et spændebånd på den gamle afløb. Hvad sker der hvis den tages af og fjerne det som denne holder. Mon ikke så du har " ren røv at trutte i "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis