carport

hej
jeg står og skal lave en carport og kan ikke rigtig finde nogle beregninger på spær da jeg får en spændevide på 7 meter tænker jeg at de bør nok have noget højde på
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændvidde på 7 m kan godt give lidt problemer med lofts højde, da det kræver nogle ret høje spær. Det gælder jo kun hvis carport ligge inden for 2.5 m fra skel. 
Ifølge tabel fra Palsgård træ så kan du køre med 45 x 295 mm for hver 400 mm C24 træ 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Superdiy skrev den 18-02-2024 07:14:37

Spærtræ på 7m i længden findes ikke, så du skal over i stål, LVL bjælker eller I bjælker i krydsfiner. Så Palsgårds tabel duer desværre ikke.

 Altså, Davidsen f.eks, sælger spærtræ i 7,2m længde, så jo, det findes. Med den spændvidde, så skal der dog bruges for en mindre formue, da de koster over 500,- stykket, og de skal stå pr. 300mm c/c.

NikolajBo skrev den 18-02-2024 09:40:10

Superdiy skrev den 18-02-2024 07:14:37

Spærtræ på 7m i længden findes ikke, så du skal over i stål, LVL bjælker eller I bjælker i krydsfiner. Så Palsgårds tabel duer desværre ikke.

 Altså, Davidsen f.eks, sælger spærtræ i 7,2m længde, så jo, det findes. Med den spændvidde, så skal der dog bruges for en mindre formue, da de koster over 500,- stykket, og de skal stå pr. 300mm c/c.

 Ja, der må jeg æde mine ord. Det har jeg godt nok aldrig set. Min lokale Stark kunne ikke skaffe nogen på 660.

Jeg kan se de koster 936 kr/stk før rabat, så jeg ville nok også vælge en anden løsning alligevel.


Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis