Trække netværkskabel over loft

Vi har et hus fra 2017, hvor jeg har fået installeret tomrør i samtlige rum, og fortryder nu at vi ikke bare fik lavet netværksstik i stedet  

Anyway, der går et tomrør fra teknikskab op på loftet nede ved bryggers, så langt så godt.
Problemet er, at jeg ikke kan komme forbi køkkenet med kabelet, da loftet i køkkenet er hævet.

Er der nogen som har et smart trick til, hvordan jeg kan skyde et kabel ned i den anden ende af huset, som illustreret?
Der er en inspektionslem nede ved værelserne, som man kan se på tegningen, og jeg kan godt kigge henover loftet i køkkenet, men det er umuligt at kravle der.

De tomrør som er lavet på værelserne, kommer op ved inspektionslemmen, så det hjælper mig ikke så meget.

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten kan du få noget stift på tværs hen over køkkenet ned til lemmen, eg elektrikerrør du samler efterhånden som det føres frem, ellers må kablet føres via udhænget.
Du skal så enten have et ekstra wifi ap til at hænge i gangen ved værelserne eller en mini-switch til at fordele trafikken.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skide god ide med elektrikerrør, det vil jeg undersøge!
Elektriker rør er 4 m så du skal have muffe og så sætte 2 sammen. Hvis du bukker enden en smule så kan den nemmere glide hen over isolering lige som meder på en slæde. Når så du trækker netværks kabler med retur, binder du samtidig en snor med, som så ligger der til næste gang. Og det husker du så hver gang så der altid ligger en træksnor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Husk at hvis du går med elektrikerrør og muffer så skal du bruge en muffe med modhager så du kan få det trukket ud itf det ikke går alligevel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis