Radiator termostater

Hej
Jeg har Danfoss Eco 2 termostater på vores radiatorer.
Vi har for nyligt monteret en radiator skjuler på en enkelt af radiatorerne. Det gør desværre at termostaten på den pågældende radiator har svært ved at måle rumtemperaturen.
Har nogen kendskab til en Danfoss termostat med en rumføler som kan indstilles på samme måde som Eco 2 (døgnrytmer med nedsat temperatur. Ferie indstilling mv)?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan Ally. Den kan også styre flere radiatorer i samme rum, ud fra én rumføler.
Hej Carsten
Tak for hurtigt svar!
Findes der også en løsning hvor jeg blot skifter den ene termostat der er problemer med, til en termostat med en rumføler og med mulighed for at indstille døgnrytmer mv? Altså uden gateway..
Som Carsten S skriver, så kan du købe Danfoss Ally. Dette er også termostater, der sidder på radiatoren. Her kan du købe en seperat rumføler, som du kan placere hvor du vil, som Ally så regulerer efter. Ally kører dog via wifi, så du skal have en Ally hub, for at styre dette.
Hej Frank
Det er dog ikke helt den løsning jeg havde tænkt mig. Er der nogen der har kendskab til en stand alone termostat (altså uden gateway/hub) ligesom Danfoos Eco 2 men som inkluderer en rumføler?
Hvis din nuværende termostat sidder ved siden af radiatoren, så prøv at lukke af ind mod radiatoren med en plade (i radiatorskjuleren), så der bliver en “luftkanal” (hvor termostaten sidder) fra gulv til radiatortop. Det vil sikkert løse dit problem.

Søren O
Jacob Nymann skrev den 17-02-2024 11:59:35

Hej Frank
Det er dog ikke helt den løsning jeg havde tænkt mig. Er der nogen der har kendskab til en stand alone termostat (altså uden gateway/hub) ligesom Danfoos Eco 2 men som inkluderer en rumføler?

Tror måske Netatmo's eller Shelly's termostat + rumføler kan løse opgaven, men hæng mig ikke op på det. :)

Danfoss Ally kræver bridgen (og et netværkskabel, de understøtter ikke Wifi) - De kører ZigBee netværk på termostater og rumfølere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis